Alla inlägg under september 2008

Av emelie - 30 september 2008 16:04


som sagt var, dagarna går fort, jag tycker verkligen de är slappt på skola nu, men man ska inte säga för mycket, snart så dyker väl prov på prov upp, och allt blir stressigt och man tappar snabbt orken. men just nu, är skolan rolig :) slutade tigidare idag igen, slutade 2 vilket man inte ska klaga på. så jag tog 20 i 3 bussen hem, och precis som jag och hilda satt oss kommer de två fylle gubbar in och börja hojta och ha sig, sen går han fram till mig och hilda och börja fråga va jag bor och hur gammal jag var och sa att jag hade jätte vackra ögon, och han stank sprit på långa vägar, och så stog han där och sen så lutade han sig framåt så de blev ansikte mot ansikte och sa att jag hade vackra ögon, då vart jag lite rädd och sen lutade han sig till hilda och sa att hon också hade vackra ögon. sen bad hans fyllepolare han att sätta sig ner, så satt han och pratade med nån i bussen och bad han växa upp ,sjuka gubbar. jag och hilda sprang över till andra bussen när vi bytte och gömde oss. jag hatar sånnadär typer, äckel gubbar! jaja, nu är ja hemma och har precis ätit en baugette med sallad ost och gurka, mums! och nu ska jag se om de finns nått att se på tv :) hare


pussss

Av emelie - 29 september 2008 19:47


hej :)

jag känner en aning dum, för i fredags så när vi var på stan i övik fick vi åka med thomas enström till valla, eller ja han sa de och vi trodde inte på de men nu har vi ju iaf insett att de va fakiskt han vi åkte med :) så de blev lite pinsamt i dehär läget men ajja :)

jag har sovit som en krattaa inatt, tjoffsan sov på mitt rum idag, eftersom hon måste vara instängd så hon inte river hela huset, de räcker att hon rev ner en av mina blomkrukor klockan 06.00 imorse, och jag har varit vaken sen halv 5, för hon har hållit mig vaken. 

iaf idag började dagen med att se en bit av grease på svenskan, skönt!

sen hade vi hål och då gick vi ner på bilden och jobbade i över en timme, för då fick vi skippa sista lektionen då vi igentligen skulle haft bild. iaf efter vi haft bild hade vi data kundskap och hur slappt är inte de då? lära sig hur word fungerar, wow. sen slutade vi, eller iaf jag emma och hilda så vi tog en buss hem och när jag kom hem somnade jag nästan direkt och sov till halv 8. skönt avisst! :) på torsdag kommer nog linda kvarnberg och ska vara hos oss på HV! kul och jag ska sköta om na så bra :D

nu ska jag iväg till kramfors och sola en sväng :)


pussss

Av emelie - 28 september 2008 15:08


hej! =)

somnade tidigt igår, kring 11.

satt och såg goal vid datorn sen så gick jag och la mig och somnade direkt!

sen vaknade jag kring 8, men somnade om och vaknade igen vid 12-13.

så tog jag en lååång dusch och såg idol, sen har jag suttit här en stund nu, men de händer inget roligt här heller så jag har gjort om lite på min blogg :) och jag skulle vara med frida idag, men jag tror inte de blir :( men nu ska jag gå ut en sväng och se om jag kan ta några fina höst bilder :)


pussss



uppdatering!

jag var ute cirka 10 min och tog några dåliga bilder, jag orkade inte så ist idag har jag tvättat mina tygskor och ätit kakor :)

men här kommer iaf några bilder från idag.

Av emelie - 27 september 2008 19:22


hej igen.

jag har tråkigt, tanken var att jag skulle till frida ikväll, men mamma tyckte jag kunde vara hemma ikväll så de är väl bara att lyssna då, men imorgon ska jag till hon och då ska vi buuusa :)

iaf, jag vill ha en chihuahua. jag är besatt! dom e så jeeeekla söta så varje gång jag ser en börjar jag nästan grina, tex på ridskolan i onsdags vare en gubbe som hade en chihuahua, liten som en katt men så förbannat söt! ååh jag skulle göra allt för en! jaja, när jag flyttar mot mina drömmars mål ska jag ha en chihuahua i väskan de kan jag lova! :)

jag har märkt att jag är väldigt bra på att uppdatera min blogg, vilket är bra:) duktigt emelie

harebra

Av emelie - 27 september 2008 16:17



hallå :)

kul kväll igår, börja med stan och stressa. nog att vi var rätt less så blev det värre. iaf köpte lite saker på bilden nedantill och är nöjd. efter vi ätit så kom en och hämtade oss och skjussade oss till matildas lägenhet för att fixa iordning oss och så :) sjöng sing star sen åkte vi ner till parken, fast vi hittade inte dit och så blev alla less och börja skrika och ingen fattade nånting och allt blev kaos. men tillslut kom vi fram . där träffade jag hanna linda emelie evelina eric och massa mer :) kul.

och mina fötter är söndertrampade, alldeles blå av alla klackar som klev på mig igår men de får man tåla. det va mycket folk där, mycket mycket mer än hullsta och mycke roligare än hullsta med :) parken ska jag på igen kan jag lova :) sen vid 1 kom linns syrra och hämtade oss och så for jag hem till hilda och sov :) vi vaknade rätt tidigt så låg vi och snosa till 10 då tittade vi på raise you´re voice, sen såg vi på dirty dancing och sen cykla vi ner till ica och köpte chips sen när vi var hemma igen såg vi att klockan var 14.10 och min buss gick 14.20 så de blev snabba ryck ner till ok och så tog jag bussen hem, och nu har jag ätit lite chips och ska snart se film och vänta på maten.

och va ska man göra idag då? vill inte sitta hemma och tråka :)


pussss


chinos - bik bok

sjal       - hm

Av emelie - 25 september 2008 16:54


hejdär! :)

klart veckans bästa dag, för idag fick vi våran frisyshuvud :D

så vi satt och pyssla med dom en lektion, gjorde fläter osv. kul! :)

sen har dagen istort sett varit slappa och jag har skratta så jag har ont i magen.

på gympan idag sprang jag och hilda upp till motionsgymmet och sprang på löpband och busade. sen kom sofie sara och emma med :) så vi busade där sen var dagen slut. skönt.

jag är trött och ska sova en stund, men de får vänta tills efter maten, för innan hinner jag icke.

iaf imorgon äre örnsköldsvik som gäller!! va säger vi om de hilda? - niiiceee!

imorgon på skolan äre bara informationsgrejs typ hela dagen, eller till 11.oo sen vid 2 eller när de är börjar svenskan, fett drygt! men iaf vi ska nog vara lediga från den och ta 12.45 bussen till övik :) sen på kvällen ereee parken! wie, skumparty! jag vill utomlands, kan ingen bara ta mig dit?

bjuda mig på min drömresa ;) de skulle vara något, men drömmer vidare.

bahamas skulle vara något, men näre gäller jobb och så är USA mitt dröm-jobb-land! :)

make-up artist i USA det vore något de =)

men nu ska jag ta mig lite vatten så min irriterande hicka försvinner :)


pussss  

Av emelie - 24 september 2008 17:03


hallå! :)

ääntligen kan jag ju säga, vi ska börja med smink och idag hade vi våran första lektion med veronica.

och nästa vecka börjas de! kul! igår kom mamma hem med lite nya kläder till mig, för hon hade varit i sundsvall och efter de for jag iväg till syrran och sov där. idag hade vi prov i feng shui och de var väldigt lätt, sedan hade vi föredrag eller va man ska kalla de om hur vårat rum ser ut, och va vi skulle kunna ändra för att få de i feng shui.

på fredag ere parken som gäller! eller om de är på lördag, jag är förvirrad men iaf på dagen då blire staaan! :)  fean va nice, skumparty osv med  brudarna hilda emma och linn :)

nu tänkte jag sätta mig framför tv med mjukis kläder och filt och vila ögorna en stund innan jag vid halv 7 åker iväg på moppen med nattis till ridskolan :D

så, iaf vi hörs :)

pusssss




Av emelie - 23 september 2008 17:46


hejdär.

sovmorgon imorse, skönt! sov till halv 8 och så gick jag ner till bussen 10 i 10 :)

hade lite tur imorse faktiskt. jag stog på busshållsplatsen nedanför mig, och var säker på att bussen först far ner förbi mig och till kiosken och vänder och far mot kläpp så kliver jag på då den far tillbaka mot kläpp, men så kom en tant och frågade on jag skulle till kramfors, och ja de skulle jag ju. och då berättade hon för mig att jag stog på fel sida, så jag skyndade mig att byta och bussen kom påengång och tog upp mig och ner på kiosken och vände och for INTE upp mot kläpp, utan svängde av innan busshållsplatsen till gålån. tack säger jag! hade verkligen tur :) och på bussen satt emma hilda linn och veronica som också var påväg in :) sen hade vi bild första timmen och bild gillllar vi mycket. vi får knäppa kort till en reklam bild och sen ska vi redigera den i photoshop och de är kul! jag håller på med reklam för schampo :) så får vi låna bärbara datorer och sitta i klassrummet och mixtra. sen efter de skynda iväg och äta och sen vare fotografering. usch! jag såg hemsk ut, vi fick se bilderna och blä! fast fick stå och de är ju plus. sen enskillda kort, och där jag vart tvingad att skratta så jag visade tänderna vilket jag hatar menmen, de kommer ju iaf inte hela ådalskolan och ksk några ur svergie se iaf. :) efter fotograferingen vare bild och form igen, och när vi hade ritat klart våran bild fortsatte vi med reklam-bilden! sen slutade vi tidigare och då tog jag mig en sväng till jeans-källaren för att hämta nyckeln av mattis, men han var på lunch så jag gick tillbaka till skolan, och där träffade jag sandra och vi skyndade iväg til bussen till skog. och i skog hoppade vi på skolbussen för 7-9:erna. tur att de fanns plats annars vettetusan va jag hade gjort.

sen kom hem, åt kebabrulle och nu ska jag sova en stund sen plugga :7


pussss

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Lite!
 Vet vem du är!
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards