Alla inlägg under februari 2009

Av emelie - 28 februari 2009 09:49


igår hade vi bara en lektion på skolan, vi sminkade till från halv 9 till 10 sen slutade vi. tidningen var där och fotade och interljuvade lite.

pappa kom och hämtade mig sen for vi hem och jag somnade direkt och vaknade igen halv 5. sov alltså bort hela dagen.

halv 6 gick vi ner till grannarna på middag och spelade spel och såg på tv, och kom hem kring 12 :)

jag vaknade klockan 8 idag, snoozade till 9 sen klev jag upp.

ska städa huset, fixa sallad och baka idag medans mamma pappa och hampus är iväg och pimplar.


Av emelie - 26 februari 2009 16:32


somnade tidigt igår så imose kom jag äntligen upp i tid.

kan de ha varit för att jag tog en dopp i bubbelbadet och bubblade lite och bara tog de lugnt. sen vid 10 halv 11 sov jag gott!

idag har vi haft smink igen på skolan :)

vi har fått välja en artist eller grupp vi vill vara och ska sminka oss som dom sen uppträda inför klassen efter lovet.

jag och hilda ska vara After dark, alltså ska vi sminka oss som transvestiter.

vi har övat idag och vilka puddingar vi blev haha :)

bilder kommer men dom är på mobilen och har ingen sladd i lägenheten,  men åker hem till lugnvik ikväll men förstska jag följa med syrran till sundsvall för att hämta Gurra :)

skönt med bara en skoldag till sen lov en hel vecka!! :))))

sen den 6 mars åker jag och sis till stockholm igen, kanon!

nu ska jag vila en stund innan mamma och pappa kommer med mat och fika :)

Av emelie - 25 februari 2009 18:54


idag har vi bara lyssnat och gett och fått massage på skolan.

mycket skön dag. efter skolan sprang jag hem till lägenheten, hämtade lite tvätt och sedan iväg till bussen hem till lugnvik.

jag ska ta och baka lite, så jag har nått att fika medans jag pluggar  :)

jag vill till stockholm!!!


men vi hörs ;) 

Av emelie - 24 februari 2009 21:16


lugn dag på skolan, slutade halv 2 då stack jag och hilda direkt ner till bassängen och simmade. vi simmade på ett tag sedan satte vi oss med en fet chokladmuffins var och njöt av värmen i bastun :)

vi kom väl därifrån vid halv 4 och då gick jag hem till lägenheten. han bara komma in så var det dax att gå igen, semlor på stan väntade!

vi gick till punkten och köpte oss nog världens godaste semla, åt oss tillräckligt mätta för att sedan dra vidare på stan för andra ärenden.

när vi kom hem vid halv 7 satte syrran igång med maten men klantade sig och tappade hälften av maten på golvet. haha satt jag och skrattade medans elin svor. jag blev inte mätt och skulle göra lite mer mat, den här gången var de min tur. när jag skulle hälla ur vattnet ut pannan tappar jag allt ner i diskon, då var den elin som stog och skratta och jag som stog och svor.

efter maten plockade jag och elin fram mera semlor. vi hade köpt med oss en var hem också, dom var ju så goda så nu är jag proppis mätt!

har precis varit ner en sväng i tvättstugan och hängt upp lite tvätt och nu börjar andra avenyn sen blire till att plugga :)

och förhoppningsvis blir det stockholm nästa helg :DD

vi hörs.


Av emelie - 23 februari 2009 20:27


de va några dagar sen de blev nått skrivet här nu.

så vi kör väl ett par rader om dom senaste dagarna.

i fredags kom björn hit, och stannade till söndag.

har haft en jätte trevligt helg med honom :)

i söndags följde vi med till ridskolan och kollade på när elin tävlade,

hon vann båda klasserna hon tävlade i, så är bara att gratulera!

efter björn hade åkt tillbaka till stockholm så for jaghem till lugnvik en sväng, åkte hem till lägenheten senare på kvällen och då såg jag beck och sen somnade jag.

idag måndag, känns som torsdag. sovit sen jag kom hem, och nu ska jag ta en dusch.

men iaf, nu är de dax att börja göra något på fritiden, lite träning alltså. träningen med linda verkar inte bli av så jag och hilda ska börja simma två dagar i veckan och vi startar imorgon. undra om vi kommer hålla de, men ska göra vårt bästa! 

vi hörs.

Av emelie - 19 februari 2009 20:41


igår hade vi sminktimme på skolan, lite fantasy :) bilder kommer.

slutade halv två, och tog bussen till kläpp och tog mig sedan en liten promenad därifrån och hem. 

senare på kvällen åkte jag och hanna till Linda på sandö.

umgicks med massa, trevligt kväll. sov där och idag på skolan har vi haft smink också hela dagen :)) nu ska jag färga håret och fixa lite :)

imorgon får jag främmande :))

vi hörs.

Av emelie - 17 februari 2009 18:23


dagarna går fort om man har roligt.

och umgås med hela dagarna med hv klassen kan man inte ha annat än roligt.

började med omprov i matten ..  sen hade vi hål hela dagen fram till halv 1 och då såg vi fick till halv 2 sen stack jag och hilda hem till mig, trodde vi men kom bara till hissen sen upptäcker vi att justdeja, min nyckel ligger där inne och elin jobbar. så vi gick vidare till ullas och åt lite strips med vitlöksdipp. sen stack vi vidare till vårdcentralen för hilda skulle dit en sväng. och innan snabbade vi oss in på en toa. och när väl hilda sitter där och klämmer, rycks dörren upp av någon.  och där sitter hilda, för en viss emelie hade missade de där med att låsa haha ;)

efter de gjorde vi lite ärenden sen blev de till att springa till bussen.


Av emelie - 16 februari 2009 16:47


måndag igen, och jag är fortfarande pigg.

väldigt skönt att bara tagit de lugnt i helgen och vilat upp sig.

är hemma i lugnvik den här veckan, iaf till torsdag :) sen får nog syrran stå ut med mig igen, och jag med henne haha.

ikväll blire till att jobba matte :| och hade faktiskt tänkt baka lite kladdkaka, eller naaeeee:o  som hilda skulle sagt haha, men jo jag vart skit sugen på kladdkaka så ;)

och måste säga det att hilda hon kan få till det ibland alltså, ja nu menar jag inte så utan hon och hennes kommentarer, vilken story de skulle blivit ;)

som idag kommer hon skuttandes i korridoren och säger : om man skuttar såhär kanske bajskorvarna far ner :D  humor humor och åter humor. väldigt dålig humor men

den människan får då alltid en på bra humör! ;D

nä, nu ska jag lägga mig framför tv och kolla om de är nått bra att se på :)

vi hörs

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Lite!
 Vet vem du är!
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards