Alla inlägg under maj 2009

Av emelie - 27 maj 2009 21:56


jo jag har varit vääldigt dålig på att uppdatera,

jag har inte haft orken.

men nu kör jag lite kort, från stockholm och dom senaste dagarna.

björn tog med mig till wasa museet, och vi bowlade och spelade biljard och åkte karuseller på gröna lund. åkte den nya Insane, och den va fan insane!

den var sjukt rolig!

och så fyllde ju Björn år :)


tog x2000 hem i måndags, var ledig från skolan. tisdag blev alltså min måndag, och de var skönt. idag onsdag och vi har haft en chill dag på skolan, skulle jag vilja kalla det.

vi har lekt, skottkärretävligt och gjort och fått massage. slutade halv 2 men jag stannade till 3 för att öva lite påden balfrisyr jag ska göra på Ida på fredag.

tar 11 bussen hem då och börjar med den när Ida kan. sen klockan 5 ska jag vara i bollsta på hennes bal, studentbalen och servera :)

och lördag, hjälpa elin på hopptävligen på dagen, och kanskme crusingen på kvällen i solle? om jag har nån att gå med :)


nu ska jag fortsätta se ' bröllopsfixaren' och äta glass och fruit cocktai, mumma!


Av emelie - 26 maj 2009 14:40

Jag är trött så jag skriver lite om helgen senare, har iaf haft en jätte bra helg:) saknar redan stockholm och dom underbara människorna där.

Av emelie - 20 maj 2009 17:22

Japp, nu sitter jag på bussen och de har jag gjort några timmar eftersom jag klev på klockan 2. Jag var själv från kramfors till härnösand och nu har vi kommit en bit och är gärna mycke folk. Sitter själv, så sover hela tiden, så resan lär nog gå fort, har den gjort hittills:) smsat lite med syrran, dom var påväg till niagarafallet, häftigt va;) sen hade hon köpt nån dyrväska, träffas på lördag i stockholm:)

Av emelie - 19 maj 2009 23:23


ja, vart va ja?

just de, packningen väntar, knappt börjat.

som sagt, idag efter skolan kom Ida hit och jag testade uppsättningen,

gick väl sådär, bättre nästa gång :)

sen kom mamma och gjorde en storstädning här i lägenheten och så kom dom med en sylosrulle till mig, gött! for till stallet kring 8, och klockan 10 kom mormor och morfar och hämtade mig :) hämtade tvätten och sen en dusch.

och nu håller jag på att packa för fulla muggar,  och nu har jag en ännu större väska än vanligt, haha!


iaf, jag kommer ha en underbar helg, ha de ni med ;)

bloggar väl något från bussen imorgon, tar ju trotts allt 6 timmar, puu!

Av emelie - 19 maj 2009 22:49


då var jag fräsh igen efter en lång lång dusch!

nu återstår bara all packning. 

så jag kommer vara uppe ett tag till.

iaf så har jag tagit ledigt på måndag, härligt. 

så jag tar tåget med syrran hem på måndag, hon har en heldel att berätta om usa kan jag lova ;)


ska fixa lite käk, kommer mer.

Av emelie - 18 maj 2009 22:30


 då var jag hemma igen från stallet, vi tog oss en tur jag och piggis :)

men precis som vi kom ut började de spöregna så när vi kom in igen så var både hon och jag dyngsura. jag sitter och tittar på ballar av stål och håller på dö av skratt,haha :) och nu ska jag diska lite och sova :)

imorgon väntar en tuff dag med nationella, huvva :/


ajja, hare gött och sov gott :)

Av emelie - 18 maj 2009 18:01


tiden går fort nu på slutet, och dagarna bara rusar iväg.

skönt, kommer nog gå fort till sommarlovet :)

men måndagar är ändå veckans värsta.

bara en massa dryga dyng lektioner.

men klarade den dagen galant trotts migrän.

ska till stallet om en timme, och hoppas på att piggis kommer så vi kan ta oss en tur idag med :) måste också försöka passa bussar, hittae en kring 21.30 som jag tar hem.


på onsdag förmiddag tar jag iaf bussen till stockholm, och måste ta ledigt på måndag eftersom jag ska åka med elin och gustav hem då :)

måste börja packa ikväll, eftersom min dag imorgon kommer vara fullspäckad.


skolan - två nationella, matte och engelska, slutar klockan 15.oo

Ida kommer - ska testa en håruppsättning, hon ska på studentbalen :) håller på till 18.oo

tvätta - har bokat tid i tvättstugan, och håller tummarna på att ingen surgubbe eller surkärring kommer, för de finns bara sånna här.

stallet - kommer väl hem kring  22.oo

och så far jag direkt från skolan på onsdag så allt måste vara klart imorgon kväll,så jag känner för att börja lite med packningen idag.


nu ska jag käka, sen stallet :)

bye




Av emelie - 17 maj 2009 22:23


tog en buss hem till lugnvik idag, skit härligt väder ute. inte ett moln.

 rengjordelite fönster så lite pengar har jag tjäna ;)

for till stallet klockan 18.oo och hoppade piggan. mamma och pappa kom och hämtade mig kring 21.oo gick direkt ner till tvättstugan och satte upp en tid åt mig på tisdag. när jag var påväg därifrån och var påväg över gården så hörde jag att nån skrek bakom mig så jag kollade bak. då stog en gubbe i dörröppningen och han frågade om de var jag som hade tvättstugan nu. då sa jag snällt att nej de var inte jag. och fortsatte gå, då hörde jag hur han skrek bakom mig igen att de var han som bodde ovanför, så jag vände mig om och fråga va han sa, då skrek han idiot till mig.

jag hatar att gå till tvättstugan, de här är andra gången  nån skäller på mig för tvättstugan, och båda gånger har jag inte förstått varför.


iaf, så far jag till stockholm på onsdag.

och de är bara 18 dagar kvar till sommarlov, och bara 12 skoldagar.


ser på ' the guru' och ska gå och lägga mig strax.


men en sak till, på mässan i helgen var de en kvinna där som kunde typ spå genom ögorna. hon kunde se saker i ögorna, hur man är och om nått spe kommer hända. alla som gjorde de stämmde allt för, och jag följade med hilda när hon skulle kolla de där, och tydligen hade jag och hilda likadan ögon och hon sa att våra förfäder var religösa och att dom har sent ut oss på mission, att vi ska uppnå något i livet, utsend för att göra något speciellt i livet.

 ganska häftigt va? ;)


Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Lite!
 Vet vem du är!
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards