Alla inlägg under april 2009

Av emelie - 29 april 2009 20:18


 hoppades på en bra da, och så blev de :)

solen har skinit hela långa dagen, och vi har bara haft lugna härliga lektioner idag. och så fick jag veta att jag har MVG i hantverksteknik A samlade ämnen, så glad man blir! vi har haft helkroppsmassage som är ruskigt skönt och suttit ute och stekt resten. ja va säger man? en riktigt härliga da, håller ni inte med?

slutade halv två och gick hem till lägenheten, och tog med tjoffsan ut på en lite runda. vilket hon tyckte var super skönt, hon gick direkt och rullade sig i sandlådan här utanför, ja så imorgon väntar en dusch henne, så går de när man är dyngig. när vi kom in somnade vi allihopa, sis tjoffs och jag. jag ska sluta sova efter skolan och gå och lägga mig i tid på kvällen, vi har prata om på skolan med lärarna, (en uppgift inom hälsa)va vi bör förbättra,för mig tycker dom min sömn och självförtroende,  vi får se hur jag lyckas med de.

och en sak som jag själv märker är att jag funderar på saker för mycket. saker jag inte ens borde tänka på, som läget är men som jag ändå grubblar över och mår sämre av. en spec sak jag vill glömma, hur ska jag lyckas med de? ser att klockan springer iväg, igentligen var de tänkt att jag skulle ta 15.45 bussen hem, men då sov jag så gott. så då ändrade jag mig och tänkte ta 19.00 bussen, men gosse emelie sov då med. och nu är klockan halv 9 och bussen går 21.00 och jag har massa disk att göra. och imorgon ska jag till docksta, kommer bli kanon. men nu känner jag mig en aning stressad.

 vi hörs, tjingtjong

Av emelie - 29 april 2009 07:34


jag har precis duschat och klätt på mig och ska snart gå till skolan.

solen skiner ute och inte ett moln så långt ögat når, och termometern visar redan klockan halv 8 på morgonen 18 grader. härligt härligt :) jag klär mig lite som somrigare idag och hoppas på att den här dagen blir en bra dag :)

igår red jag piggis, och vi hoppade. längesen jag hoppade nu, men 1 meter var vi uppe i iaf :) så gjorde jag och sis lite ärenden på stan. nu ska jag käka lite frulle :)

ha en riktigt bra onsdag! 

Av emelie - 27 april 2009 20:33


gött att vara tillbaka med klassen, en hel del att prata om, känns som jag har missat skit mycket fast jag bara var borta 1 vecka. men de tar jag snabbt igen.

bara dyng lektioner hela dagen, men sista lektion på el ska jag inte klaga på iaf, vi tjatade åt oss godis så emma och sara sprang iväg på dollar och köpte gotta och dricka så satt vi hela lektionen och pratade om  vad som är typsikt  killar och tjejer och åt godis :)) när jag kom hem somnade jag ju självaklart och vaknade 19.oo, typiskt, hur ska jag kunna sova i kväll som?

imorgon skön dag på skolan, och jag och hilda ska inviga sylos nya place meden fet kebabrulle, göttans! och på torsdag ska jag till docksta, och spendera kvällen och natten där med blandannat hilda hanna linda erika linn henke christian emil, dom jag vet. grillning och bastu, kommer bli en härlig kväll :) och kanske en favorit i repris? vi ska vara i samma stuga de här året med, samma gäng + hilda och linn. och kanske blir de ett dopp i sjön i år igen? ;))


bilder från förra årets valborg.

valborg 08



jag och pluttos  i stugan

 då gickman i short och linne, lite annat i år kanske.




valborg 08




henke och christian på bryggan vi bada förra året, de här året troligen is?





valborg 08




christian jag linda och eric for iväg och tog stekar bilder.




valborg 08







stekar bild,

kanske vi tar sån i år med? ;)

Av emelie - 26 april 2009 18:23


 lite nytt utseende är väl aldrig fel.

trevlig kväll hos norbergs igår :)

härligt väder idag med, solen har skinit men de har blåst. men jag har iaf sutte ute på dagen idag och solat. och för första gången det här året så åt vi grillat ute på altanen, de är sommarkänsla. och jag har haft tråkigt och därför har jag sprungit runt ute och lekt med kameran, som sen satt ihop lite gamla bilder.

och jag känner att jag måste jobba lite matte ikväll, och kanske inte så lite heller. meningen var att jag skulle jobba lite varje kväll i fjällen, och ja matteboken var med, men inte blev de nå gjort för de. så nä, nu ska jag ta och jobba lite matte, pu :| sen ikväll är de ju wipeout.

men vi hörs ;)

Av emelie - 25 april 2009 15:10


vi kom hem kring 2 inatt och jag kom in i säng förns 3.

så sov till 12 idag, och när jag klev upp stog de 18 grader varmt i skuggan.

så jag satte mig ute i bara underkläder faktiskt och solade. riktig sommarvärme, och inte ett moln och fläkta lite lagomt. 

nu ska jag ta en dusch och börja fixa iordning mig för ikväll,

kalas hos grannen :)

nästan all snö är borta, bara lite fläckar här och där :)

och måste säga att jag faktiskt saknar klassen och dems påhitt.

på måndag ses vi ;) men mest av allt saknar jag min sötnos!

nä, nu ska jag kila. bye

Av emelie - 24 april 2009 20:23

Då var vi påväg hem. Ska bli skönt, snön har smält bra den senaste veckan hemma har jag hört, och de är riktigt bra väder hemma så de ska bli skönt:) vi kommer väl hem inatt nån gång. Jag kommer väl troligtvis att sova den största delen av resan:) men nu ska jag fortsätta se på robert gustavsson, tjing

Av emelie - 24 april 2009 12:03

Då sitter vi sista dagen på fjället. Solen skiner idag med men moln kommer lite då och då och de fläktar lite lagomt. Efter fikan ska vi åka en sväng till karknallarna, och sen hem och packa och städa stugan och sen ikväll åker vi hem. Och imorgon ska vi på 40års kalas:) nu ska jag dra ner tröjan igen för nu kom de moln. Vi hörs!

Av emelie - 23 april 2009 21:12


tänk att vi har haft sol hela vecka, idag med. 

och idag har de tagit bra, jag har bränt mig rejält halsen och fram på brösten och axlarna. har fått otroligt vackra bhbandslinjer haha.

har ont och funderar på hur de ska gå att sova inatt med den här brännan.

imorgon kväll far vi hemöver, lämnar fjällen men inte värmen för de ska vara riktigt bra väder hemma i kramfors i helgen. sommarvärme, gu va skönt. kanske är de som jag hoppas, att snön är borta när vi kommer hem?

hoppas kan man ju göra. nästa helg kommer min sötnos, då har elin samtidigt hopptävling med piggan, och vinner hon så far vi och bowlar i sollefteå har hon lovat. kan vara kul, va skit längesen man gjotde de sist. om björn vill också såklart :) 

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Lite!
 Vet vem du är!
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards